Інструктор з фізкультури

ЗНАРЯДДЯМ І ПОСЕРЕДНИКОМ ВИХОВАННЯ ПОВИННА БУТИ ЛЮБОВ, А МЕТОЮ – ЛЮДЯНІСТЬ.

Вся фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі здійснюється під безпосереднім керівництвом інструктора з фізкультури Дроздюк Наталії Іванівни за методикою Е. С. Вільчковського та авторською програмою М. Єфименко «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей» й проводиться з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного розвитку та підготовленості дітей.

Методика передбачає розвиток рухової, емоційної, духовної та інтелектуальної сфери дитини та профілактичну та корекційну  роботу з дітьми. Це корекція постави, плоскої ступні, дихальної системи, стимулювання м’язового тонусу у в’ялих дітей, подолання обмеженості рухів у суглобах «рухових жахів» у дітей. Заняття заряджають дітей світлою, позитивною енергією радості  та насолоди.

В роботі з дітьми використовуються оздоровчі технології: комплекси дихальної гімнастики, вправи та ігри на зміцнення дихальної системи, імунна гімнастика, різні види самомасажу, ігровий стрейчинг.

Однією з важливих теоретичних і практичних проблем   фізкультурно-оздоровчої роботи, над якими працюємо  спільно з колективом закладу, є впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини інноваційних оздоровчих технологій сучасності, зокрема дитячого фітнесу, який включає в себе різноманітні напрямки сучасних здоров’язберігаючих технологій, адаптованих до вікових особливостей дитини:  вправи з елементами  стретчінгу, фітболаеробіка, дихальні вправи.

f1

Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу проведена значна робота по зміцненню й оновленню здоров’язберігаючого простору, який включає в себе: спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-ігровим обладнанням; фізкультурні куточки; куточки здоров’я; різноманітні доріжки здоров’я, масажери та ін.

Широко використовується нетрадиційне  фізкультурне обладнання: багатофункціональні мішені (з сіллю) для розвитку влучності та окоміру;  м’ячі фітбол;  “парашут”;  природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки; яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ та ін.

Практична  робота в  дошкільному закладі з використанням фітбол-аеробіки дозволяє зробити такі висновки: відбувається зміцнення опорно-рухового апарату; удосконалюється серцево-судинна і дихальна системи; розвиваються фізичні можливості дитини; підвищується працездатність, знижується відчуття втоми; покращується процес саморегуляції, самоконтролю та самозбереження.

Наступна технологія , яку взяли до уваги і використовуємо в роботі з дітьми – стретчінг. Стретчінг – комплекс вправ, призначений для того, щоб м’язи були еластичними, а суглоби гнучкими й рухливими. Вправи стетчінга розраховані на залучення в роботу всього організму, включаючи психіку, спрямовані на розслаблення і відновлення функцій м’язів. Після занять ігровим стетчінгом у дітей покращується настрій, взаєморозуміння. Для зміцнення фізичного здоров’я дітей і формування в них упевненої красивої постави, створення позитивних емоцій і оптимістичного світовідчуття, як нетрадиційні методи оздоровлення використовуємо також елементи хатха-йоги, релаксації, масажу і самомасажу тощо. Ці методики мають ряд переваг серед інших видів фізичної активності: вони не вимагають великих приміщень і дорогого обладнання для занять і можуть проводитися з дітьми різного віку. Крім цього, східна гімнастика є чудовим засобом етичного і морального виховання: завдяки таким вправам не лише покращується здоров’я, а й формується красива фігура, правильна постава й енергійна хода, поліпшується координація рухів, виробляється сила волі, витримка і впевненість у собі. Ця діяльність вчить дітей долати труднощі, підвищують життєвий тонус і працездатність, створюють гарний настрій.

Дихальна гімнастика – важливий елемент в оздоровленні дітей. Вона ефективно допомагає в лікуванні таких захворювань як бронхіт, пневмонія, астма; сахарний діабет, хвороби серця, виразкова хвороба шлунка, захворювання неврологічного характеру. При виконанні вправ активізується імунна система організму. Гімнастика допомагає розвивати гнучкість, сприяє виправленню порушень постави за рахунок активності в процесі виконання вправ всіх груп м’язів. Активізується кисневий обмін у всіх тканинах організму, що сприяє нормалізації і оптимізації його роботи в цілому.

З метою збереження та зміцнення здоров’я вихованців та аткивізації роботи у фізкультурно-оздоровчому напрямку було заплановано та проведено такі фізкультурно-оздоровчі та освітні  заходи: спортивні свята та розваги, дні здоров’я. Всі учасники вчилися діяти разом, допомагати один одному та вболівати за спільні дії, а також активно, з користю для психічно-фізичного здоров’я проводити час разом.

f2

„Якщо хочете виростити дитину щасливою – виростіть її здоровою”

Ж.Ж.Руссо

Наш  дошкільний навчальний заклад  поглиблено працює за фізкультурно-оздоровчим напрямком, в якому створена своя система оздоровлення. Основними складовими якої є забезпечення належного фізичного розвитку . Надання знань про засоби збереження та зміцнення свого здоров’я, комплексне використання ефективних методів фізкультурно-оздоровчої, оздоровчо профілактичої методичної роботи До форм організації фізичного розвитку дітей належать : фізкультурні заняття; фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, та загартовуючі процедури) і повсякденна робота з фізичного виховання дітей (рухливі ігри, індивідуальна робота з дітьми, самостійні заняття дітей різними видами фізичних вправ. Я впроваджую такі види технологій, а саме:  рухову казкотерапію, пальчикову гімнастику, психогімнастику, дихальну гімнастику, фітболгімнатику,  аромо- та фітотерапію, кольоротерапію, сміхотерапію, різні види масажу (точковий, самомасаж точок обличчя і голови), ігровий тренінг, музикотерапію, гімнастику для очей. Кожна з них має свої спеціальні завдання, що визначає її місце в режимі дня  дитини дошкільного віку.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в ДНЗ проводиться шляхом проведення з обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в рухах.

f3

 

Здоров’я дітей – головна мета нашого суспільства , бо саме вони визначають майбутнє. Здорові діти – здорова нація. Відомо, що дошкільний вік один із найвідповідальніших періодів у житті кожної людини. Забезпечити життя дітей дошкільного віку максимально активним, різноманітним, цікавим і корисним – основне завдання педагога. Тому потрібно підібрати таку інноваційну, здоров’язбережувальну технологію, що допоможе зберегти та покращити фізичний стан дитини.

Серед них найпопулярніша – це ФІТБОЛ.

Порадник з фітболу для батьків